While consumers are always happy to sample good cakes, bread, and chocolate, they’re not always sure how to describe and quantify their reactions to your end product. What’s more, their opinions are easily influenced by other factors, such as location, social setting, and the product information made available to them through labels, packaging, and branding. Even their previous experiences can have an impact!
As such, it’s incredibly challenging to work out what consumers really think. Yet understanding consumer preferences is crucial to increase your product success rate. We therefore created our own Sensory Expert Panels Service. By combining the skills of our experienced human experts with finely calibrated analysis instruments, we help you measuring and understanding consumers’ biological and psychological responses to flavor and texture.
We then analyze these results and share our findings with you, to help you decide if your creations meet consumer expectations and demand.
In unserem Labor für sensorische Analyse bilden fein kalibrierte Instrumente und menschliches Urteilsvermögen die Basis für das Studium biologischer und psychologischer Antworten hinsichtlich Geschmack, Erscheinungsbild und Textur. Diese Ergebnisse werden anschließend analysiert und unseren Kunden zu Verfügung gestellt. Sie dienen als Entscheidungshilfe, in wie fern die präsentierten Gebäcke den Anforderungen und Erwartungen der Konsumenten entsprechen.
Als verlässlicher Partner für Innovationen teilen wir unsere Analysemethoden und Ergebnisse gerne mit unseren Kunden. Zudem unterstützen wir unsere Kunden bei Bedarf durch Trainings und auf ihre Bedürfnisse abgestimmt Seminare.
Der Puratos Sensobus® ist ein einzigartiges voll ausgestattetes Sensoriklabor auf Rädern. Er wird genau dort eingesetzt, wo Kunden ihren täglichen Einkauf erledigen.
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